Изложба "Грубата нежност“ откриха в Малката базилика - plovdiv.utre.bg

Изложба "Грубата нежност“ откриха в Малката базилика

20 септември 2018, 14:00 | plovdivutre
  • Снимка:
    Община Пловдив

Бижута, малка пластика и скулптура представя Грагат Айрапетян-Грант

„Грубата нежност“ е името на изложбата на бижута, малка пластика и скулптура на Грагат Айрапетян-Грант, която беше открита в Малката раннохристиянска базилика. Авторът представя по необикновен начин уникалната си техника, която превръща всяко бижу в картина.
Грагат Айрапетян-Грант е арменски художник, роден в Ереван. Работил е в Ереванския музей на народното творчество като реставратор. Там се запознава с обработката на традиционни арменски сребърни накити. Грант бързо е завладян от ювелирното изкуство и не след дълго започва да работи самостоятелно, като непрестанно търси нетрадиционни техники и изразни средства за направата на своите бижута. През 1993 г., поради влошената икономическа ситуация в неговата родина, Грант, заедно със своето семейство, емигрира и се установява във Варна. Поради трудностите за правилно произнасяне на неговото име той измисля своя псевдоним – Грант, който по-късно дава име и на неговия бранд – Grant Jewelry.
През 2006 г. заедно със своята съпруга открива собствена арт-галерия в центъра на Варна. Тя носи името „Наири“, което е едно от старите имена на Армения и в превод от асирийски означава „земя на реки“.
В изложбата „Грубата нежност“ Грагат Айрапетян представя творби на собствената си техника, като през годините авторът установява, че тя много му приляга. Чрез нея той успява да превърне всяко бижу в картина. Технологията до голяма степен се доближава до използваната за направата на накити в древността. Някога хората са използвали парченца от естествени камъни, слепени със смола. Съществената разлика в техниката, която Грант използва, е че той употребява натрошени/смлени на прах естествени и синтетични камъни и други материали, а вместо смола – моментни лепила. Тази технология дава пълна свобода на изразяване на Грант и бижутата му стават изключително нестандартни и нетипични, изпълнени с множество цветове. Чрез тази техника той пресъздава дори картините на свои любими художници в бижута. Експериментирайки през последните години, Грант започва да прилага своята технология с натрошени/смлени на прах камъни за направата на скулптури. За тях той използва не само цветните камъни, а и различни видове дърво (от старинен дъб до кокосова черупка), метал и други материали.
Изложбата е част от програмата на Празниците на Стария град „По Трихълмието на времето“ и се финансира от Община Пловдив като част от Културния календар на града за 2018 година.



Коментари

Няма коментари.

Добави коментар

* Задължителни полета